صابون

فواید صابون زالو از چشمه

 

صابون زالو دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش التهاب پوست و آرامش بخشیدن به پوست کمک کند. زالو دارای خواص ضدعفونی کننده طبیعی است که می‌تواند به کنترل رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها روی پوست کمک کند. زالو دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های اکسیداتیو و عوامل محیطی کمک کند. صابون سنتی زالو می‌تواند به تقویت ساختار پوست و جلوگیری از پیری زودرس پوست  کمک کند.

 

ترکیبات صابون زالو از چشمه

 

بخش عمده مواد تشکیل دهنده صابون زالو روغن زالو است. بیشتر باکتری‌ها و قارچ‌ها جزو عوامل بیماری زا در انسان به شمار می‌آیند و به همین دلیل استفاده  از صابون زالو به دلیل خواص ضد باکتری به عنوان یک راهکار برای مبارزه با این موارد به شمار می‌آید. نکته مهم این است که استفاده محصولات ارایشی و بهداشتی  بهتر است تحت نظر پزشک انجام شود و همچنین بیش از اندازه نباشد، چون بعضی مطالعات نشان داده‌اند استفاده بیش از حد از صابون ضد باکتری درست مثل آنتی بیوتیک‌ها می‌تواند منجر به مقاوم شدن باکتری‌های مختلف شده و یا باکتری‌های مفید را نیز از بین ببرد.

 

نحوه مصرف صابون زالو چشمه

 

مصرف صابون زالو۲ بار در روز (صبح و شب) توصیه می شود و لازم است کف غلیظ آن را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه بر روی پوست مانده و سپس با آب ولرم کاملا شستشو گردد. توجه داشته باشید برای گرفتن نتیجه دلخواه تا پایان دوره مصرف شود.نگهداشتن کف صابون حداکثر از ۴ الی ۵ دقیقه نباید بیشتر باشد. همچنین افرادی که پوستشان در حالت معمول خشک می‌باشد ممکن است با استفاده از این صابون شدت خشکی پوستشان افزایش یابد. به همین دلیل پیشنهاد می شود که پس از استفاده از این صابون از کرم ها و روغن های مرطوب کننده استفاده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.